fredag 18. november 2011

Oreokake...



Ingredienser:

ca. 40 oreokjeks
2,5 dl melis
3,5 dl kremfløte
1 pakke philadelphia ost
100 g smør
1 pose sjokolade mousse (+melk)
2 ss sukker
sjokoladesaus

Bunn:
 Kuns ca. 30 kjeks og bland med 100 gram smeltet smør.
Sett så i kjøleskapet mens du lager neste lag...





Lag 1:
 Pisk kremfløten samme med to ss sukker.... 



Bland philadelphia osten og melis i en annen bolle... 
Så blander du innholdet i de to bollene sammen...



La ca. 1/3 av blandingen være igjen til siste lag.
Knus (grovhakk) 5 kjeks på toppen av lag 1... 



Sett i kjøleskap mens du gjør klar lag 2...



Lag 2:
 Lag sjokolade mousse fra pakke. Legge denne på som lag 2. 
Sett i kjøleskap mens du lager siste lag...

Lag 3:
 Fordel siste og tredje del av blandingen i nå på toppen. Så knuser (grov hakk) du ca. 5 oreokjeks til pynt...



Tegn over sjokoladesaus som stivner, i ruter...



La så kaken stå litt i kjøleskap før du serverer...

Velbekomme!

6 kommentarer:

  1. Den skal jeg prøve, den var supergod, du er en superbaker.NUSS

    SvarSlett
  2. Jeg er stum av begeistring!

    SvarSlett
  3. Hei Betina! Tenkte jeg skulle prøve meg på denne på Torsdag (skal feire bursdag). Karen tipset meg;) Detta blir spennende!

    SvarSlett
  4. Så bra! Regner med at det gikk bra. Håper du likte den :) Hyggelig at du bruker bloggen. En liten pause nå.. You know why ;)

    SvarSlett