søndag 7. november 2010

Knekkebrødbaking i Rosenbergsgate

Hei igjen.. 
Her hos oss (Marie, Annette og Betina) baker vi knekkebrød ca. en gang i uken. Denne uken har Marie bakt disse deilige knekkebrødene. Oppskriften har vi fått av en jente på jussen som heter Anne og vi elsker de. 


Oppskrift:

Knekkebrød
     3.5 dl sammalt rug, grov
 3.5 dl lettkokte små havregryn
1.5 dl solsikkefrø
1.5 dl sesamfrø
1 dl kruskakli
 0.5 dl linfrø
1 ts salt
7 dl vann

Trykkes ut på to plater. Stekes i 10 min på 200 grader midt i ovnen.
Tas ut og deles i firkanter. Settes inn igjen og stekes i 30 minutter.
Ta stykkene fra hverandre, og legg brødene på rist.
Tørkes i ca. en time...




"Rosenbergsgaten spesial":
Hjemmelaget knekkebrød med litt Dijon sennep, majones, salat, gulost, salami, og agurk.. Mmm..


7 kommentarer:

  1. NAM!! Matvrak2010.com!!! SLURP! nuss fra stuss

    SvarSlett
  2. m m m, ser herrlig ut, jeg er allerede en fast leser!
    dette skal testes når jeg kommer hjem timmi! deretter skal jeg regne ut kilokalorier, energiprosent og energifordeling av knekkebrødene og se om de holder mål i forhold til norske anbefalinger av GDA ;)
    ..for mye biokjemi og næringsstoffer = nå skal jeg hjem!

    SvarSlett
  3. Ja, gjør det.. Morro, gleder meg til du kommer hjem.. Takk!
    Snakkes..

    SvarSlett
  4. Mmmmm, så nydelig. Jeg er en av de heldige som har vært i Rosenbergsgate og smakt, og de var enda bedre enn de ser ut, hvis det er mulig..
    Klem fra Mamma

    SvarSlett
  5. Så gøy at du har laget blogg Betina:-) Gleder meg til å følge den. Ses neste uke hjemme i Oslo:-) Klemmer fra Heidi <3

    SvarSlett
  6. siden jeg faktisk bruker bloggen din regelmessig følger jeg at jeg må gi tilsvarende creds til deg! Heia betina!

    SvarSlett
  7. Takk Stuss.. Håper du koser deg i Sveits ;)

    SvarSlett