mandag 8. november 2010

Hot kyllingsuppe!

Hei igjen..

I går kveld laget vi "Hot kyllingsuppe" etter mammas oppskrift. Suppen er best sammen med mammas hjemmebakte focaccia (denne skal jeg bake senere, så oppskrift kommer). Denne er enkel og rask å lage og smaker veldig godt!

Oppskrift:
til ca. 3 personer

2 ferske kyllingfileter
1 eple
1 løk
2 ss smør
1 ss karri
2 bokser hakkede tomater
1 dl vann
1 dl kremfløte
2 grønnsaksbuljongterninger
1 ts sukker
finhakket persille


Noen av ingrediensene..

Del filetene i biter (ikke for små), skrell eplet og skjær i biter. Finhakk løk. Smelt smør i kjele. Fres alt i smør og tilsett karri.


Så vann, buljongterninger, tomater og fløte. La det få koke opp og putre videre i 5-10 minutter. Smak til meg salt og pepper og sukker.


Dryss finhakket persille over før servering.


Velbekomme ;)

5 kommentarer:

  1. Dere er suverene. Hot kyllingsuppe bør alle prøve en høstkveld, den kan anbefales.
    Klem fra Mamma

    SvarSlett
  2. så utrolig søt blogg du har laget Betina:) skal absolutt prøve meg på den kyllingsuppen en kald vinterkveld! keep it coming!
    klem

    SvarSlett
  3. Dette var gårsdagens middag i køben og det var kjempesukseess! nam nam :)

    SvarSlett
  4. Jeg elsker denne suppen! .og jeg liker ikke suppe engang! Nam nam nam...

    SvarSlett
  5. Så hyggelig ;) Lov å komme med forslag og ønsker også ;)

    SvarSlett